För att vara riktigt bitter

07:20.. vaknar med ett rivjärn i halsen. Skönt tänker jag och snoozar i en timma.

08:20.. Får panik att jag legat för länge även denna morgon. Straffar mig därför med att snooza i 5 minuter till.

08:25.. Paaanik Huuurry.. hurry

08:35.. Funderar på om man kan sjukskriva sig för att det är för kallt efter duschen.

09:05 Anländer i vanlig ordning prick 4:59 försent till jobbet.
Denna morgon fick jag bara ett sms om försening (brukar få en sisådär 5). Det var stonki som har lagt in en sms mall som han infogar vaje morgon: Jag har försovit mig, vaknade nu. Skyndar! Fantasilöst!

Jag brukar även få förmaningar om att jag aldrig svarar i telefonen då folk skall sjukanmäla sig eller skall anmäla sina olagliga försovningsursäkter. HUR LÄTT ÄR DET ATT SVARA I TELEFON NÄR MAN DUSCHAR!????

Personligen tycker jag att det tas lite för lätt på sjukskrivningar. Man är sjuk lite när det behagar. Måndagar är en favorit har jag märkt. Tycker svea rike skall införa nya sjukskrivningslagar. Du har giltig frånvaro om du
1. Är chef

2. Skall på begravning - din egen

Alla andra frånvarotillfällen skall beräknas som obetald ledighet.

Märk väl att jag sitter på jobbet med en rivande halsfluss.. Stackars bittermarie!!

13:30 Får hat meddelande från Stina för att jag inte har bloggat på länge. Har jag inte berättat hur kallt det varit här. Man kan ju för fan inte ens böja fingrarna. Den har emellertid varit bussiga att höja värmen nu. Så nu är det sköna 10 + grader. Det jobbar en tjej här (håll i matsilvret.. hon är av den där sorten) hon påstår sig kunna avgöra gradavtal genom att kolla vilken skede av stiffisar jag har. Usch. Jag tror hon är såndär håmåsexuell. Bissart att behandla sin chef så!

14:00 Fick ett mail av Stefan om en hysteriskt ful bordslampa från Ikea. Hans fungerade inte. DEN HAR INTE FUNGERAT PÅ 3 ÅR. han har tydligen inte saknat ljuset innan. Ställde en advenstljusstake på bordet istället. Samma effekt och gratis. Man skall inte köpa saker på Ikea till kontoret. Vill ni ha svar på varför ber jag er bege er till Linda Nilsson som är ekoniassistent. Hon har fått den roligaste kontorsstolen ever. Jag skrattade såå jag höll på att dö. Den var skön dock sa hon. Ja om man sitter frammåtlutad hela tiden. Man får absolut inte ha en toffs i håret. Då får man nackspärr. Infogar en bild sen..

15:00 Mycket jobb idag, samtidigt som man tydligen skall underhålla Stina för att hon har tråkigt. Hon bad om att få hänga med oss imorgon efter jobbet. Vi skickar fakturan till Samhall som vanligt men denna gång saltar vi den för sveda och värk samt extra tillägg för öronproppar. Har jag inte lite feber så jag kan stanna hemma imorgon iallafall?

15:30 Tog en paus och passade på att ändra plats på tangenterna på sannas tangentbord. Jag ber till gud att hon lämnar in den till supporten.. Det vore väl hysteriskt roligt?

16:00 Oj där kom Eva.. hon har sprungit omkring väldigt mycket idag.. kanske har hon ont i magen..

Nä slut på tramset. JOOOOOBBBAAA!!



Kommentarer
Postat av: BITTERMARIE

Från en kollegas blogg ang dagens inlägg:



Jag har en ovanlig talang. Jag kan läsa temperaturen utomhus och inomhus enbart genom att snegla på min chef.

Ni på kontoret vet vad jag menar. De kan nog skryta med att de också har den talangen. Whatch your eyes btw. Hö hö.

2009-01-08 @ 16:09:37
Postat av: Anonym

Tack för underhållande läsning

2009-01-08 @ 16:21:38
Postat av: Anonym

Man kan undra var binthi får allt ifrån.

2009-01-08 @ 16:45:09
Postat av: BITTERMARIE

Vem är den där Binthi??

2009-01-08 @ 17:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0