...Rent Hus..

Lunch.. eftersom jag inte äter (beach eller bitch 2009) så ägnar jag mig åt att sammanställa dagens plikt. Jag har varit riktigt duktig nu. Mitt bloggande håller i sig.. Detta är ju andra dagen i rad som jag bloggar. Jag är värd en glass senare i eftermiddag.

Igår visades mitt favorit program "Rent Hus". Jag tycker det är roligt att se människor som har det mycket värre hemma hos dem än hos mig. Jag njuter av varje sekund och kännner att det är sååå fräscht hemma hos mig i jämförelse med dem. jag har iallafall inte en armé med pälsängrar eller en odling brieädelostgammalstrump odling i min kyl.

På jobbet tycker jag att det är viktigt att det är rent och snyggt på allas platser. I början kunde jag få spel på allas olydnad vad gällde min fashistiska inställning till städning på avdelning. maries favoritsport är tex att spara på så många kaffekoppar som möjligt tills det växer gröna odlingar ur dem och tills dem själva kommer till liv och ropar hjääälp. Diska mig jag är så äcklig..

Tycker dock att alla är hyffsat duktiga (minus hon som vi gömt längst ner i hörnan bakom skärmen och av en anledning).

Vi har en medarbbetare här på kontoret. Hon är så rar och söt och duktig. Men jag vet inte hur många gånger jag har hotat med att ringa RENT HUS. Hon påstår att hon har koll på alla grejer. Lämnar man in något till henne så är det på egen risk. Jag lämnar aldrig ifrån mig något... det hamnar direkt då i hennes arkivhög. Sen får man skulden för att man själv slarvat bort det.. Någon gång vartannat år så städar hon och då måste hon illvilligt erkänna att oooooj jag hittade det där pappret. Jag bör lägga till att denna någon hjälpte jag att packa då denna någon skulle flytta. Jag hittade följande i hennes garderob:
1 folköl
1 paket knäckebröd (wasa trekant)
4 förpackningar oöppnat godis
1 spade (att skyffla snö med)
1 påse med bebiskläder (hon köpt till en kompis vars barn nu är 5 år).
mm mmm mm mm mm

Vet inte om hon bunkrade för ett eventuellt krig eller snöovädet då man var tvungen att shyffla sig ut.



Krig??




Någon försöker hindra mig från att samla bevis..




Jesus..

Kommentarer
Postat av: Helena

Hahaha! Jag kan gissa vem det är! :D

2009-04-16 @ 13:48:34
Postat av: Anonym

hmph... känner mig förnärmad å din kollegas vägnar... tycker faktiskt att man kan ha överseende med lite stök och bök... sen kan det ju faktiskt vara bra att ha lite knäckebröd i garderoben om man blir hungrig nån gång och inte har pengar till mat... sååå farligt tycker inte jag att det va. Vad jag förstår så måste ju denna person va en väldigt viktig nyckelkompetens för företaget och då är det bara charmigt!

2009-04-16 @ 15:54:23
Postat av: Binthi

Hahahhahahah ja verkligen LINDA jag håller med dig

2009-04-16 @ 16:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0