JULSKINKAN IS BACK

Nu är 2009 här och året på jobbet har börjat med en rivstart.. fantastisk dag!!

kl 10:00 (ja jag började sent) konstateras det att dem stängt av värmen här på kontoret. Dem trodde som dem sa "Att ingen jobbade i mellandagarna" Jo jo det gjorde vi.. Vi jobbade med hull och år med dunjackor, vantar och mössor på. Ritkitgt behagligt att jobba i minusgrader.. Min näsa som annars är vackert pepparkaksbrun lyser röd. maries också. kan vara mängden alkhol hon har druckit i sina dagar i och för sig..
kl 10:05 märker jag till min fasa att dem (dem där kollegorna) möblerat om.. igen. Det lilla miffot har gjort en receptionshörna av sin hörna. Hans papper, och pärmar hade han slängt ut på inte mindre än 3 skrivbord. Hysterin infann sig.. Han lär då sig en liten surprice när han kommer in på måndag. Vet inte hur min hysteri ter sig men vips så var alla äckliga koppar och muggar, gamla kakor och läskeburkar borta.. Kontsigt? 


Sanna var här idag. Skönt.. så att vi inte kännde av pressen på telefonerna som ringde i ett..

12:00 Det är på sitt sätt skönt att julen är över. Allas återkomst till jobbet är i form av små julskinkor... I allafall i mitt fall och inte så liten julskinka heller:-(. Vi firade första dagen på jobbet med ballerina kex, julmust och subway macka och 4 ciggaretter. Känns skönt med den nya starten på året och vårat sunda leverne på jobbet!
Kakorna och jumusten bjöd David på efter ha tagit Taxi hit då han trodde sig ha kommit försent. Dyrt.. för att komma på att han inte alls var försenad utan jobbade från 10:00.. mohahahah.. Synden straffar sig själv. Anledningen att vi äter så sunt på våran avdelning är för att David bjuder på förseningsfika. Denna fika är uppskattad.. det blir rätt mycket kakor och bullar och läsk.. EFTERSOM HAN KOMMER FÖRSENT 4 AV 5 DAGAR I VECKAN. Det blir inte roligt för David den dagen då alla börjar banta och inte vill ha hans kakor mer.. va skall han muta oss med då. Jag kan tänka  mig cigaretter och lite lugn och ro.

Har jag berättat att jag älskar att arbeta med mina kvicktänka kollegor. Dem är alltid så snabba.. Dagens roligaste citat är följande (kom då ihåg att det var minusgrader)
Loa F kommer in på vår avdelning
L säger: är detta lokalen fryshuste
David säger: nej, fryshusets lokaler ligger i huste bredvid.
Loa F går missnöjd över att skämtet inte uppfattats av min kvicktänka kollega.
David skämdes..
Binthi skrattade innbombords.

Nu kan jag dessvärre inte skriva mer då mina fingrar är stelfrusna av den exotiska värmen här på avdelningen. Måste ju spara dem till eventuella kunder som ringer (Hej, jag är ledsen men jag kan tyvärr inte ta din order då mina fingrar inte är böjbara samt att jag har svårt att andas pga istapparna under min näsa. Välkommen åter!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0