Utdrag av kriget på Sveavägen

Statistikens dag.. sitter med pannan i djupa vecka och stansar.. siffro, siffror, siffror.. huu

Tar en paus..

Städar mitt kontor... Finner "NOVELLEN"

Under 2005 och 2006 var vi inhysta med en liten disk i en ej namngiven butik. Livet var ganska tufft då kan meddelas. Våra glada, utåtriktade och vackra personligheter gick liksom inte ihop med butikens egna personal som hade bitvis speciella åsikter.
-Man fick inte gå för hårt och "högt" med högklackade skor
-Helst skulle man vara så otrevlig som möjlig mot kunderna, gärna lite rasistisk
-Fejka Datahaveri var kutym att göra varje dag
-Stänga butiken minst 10 minuter innan den riktiga tiden för att hinna med det passande tåget hem.
-Helst skulle vi liksom inte synnas..
Var man tvungen att låna något kivades det om vem som skulle våga fråga
Att gå och kissa och passera deras back office var en risk för livet, men en risk man fick ta för att inte kissa på sig..
Livet var tufft helt enkelt. Efter mycket lidande och tandagnissel fick vi slutligen och äntligen flytta därifrån..

Då våra kunder ej vågade sig dit kunde det bitvis vara ganska långtråkiga dagar..
Inte kunde man chittchatta med övrig personal iallafall.
En uttråkad kollega började då att skriva en Novell..
UTDRAG UR: KRIGET PÅ XXVÄGEN, 17 oktober 2005 15:06
3 h kvar tills det är slut för dagen. det har varit ovanligt lugnt efter lunch. jag tror att det är något lurt på gång. Inga arga utspell från A heller. kattis påstår att hon smög ner en valium i hennes kaffe men jag hävdar att inte ens en lugnande spruta för elefanter kan påverka hennes humör. Kattis väser Stina vad du än gör så slappna inte av för då kommer du träffas av en hel pall med resekataloger. Apollos vinterkatalog har precis anlänt och är dubbelt så tjock som vanligt. Kattis vägrar att gå på lunch eftersom hon bävar för just apollos katalog. jag har fått mata henne där hon ligger och det gick ju inte så snabbt eftersom hon äter så jävligt. Men jag kan ju inte lämna henne att dö. Jag skall laga lite fiskbullar till henne ikväll så att hon blir stor och stark och orkar kämpa och kriga imorgon.
EN VÄLDIGT KNÄPP & UTTRÅKAD KOLLEGA ELLER EN VÄLDIGT RÄDD KOLLEGA. DÖM SJÄLVA.

Jag hade en planta på mitt rum, stefan snodde den men ville genast returnera sitt stöldgods.. den hade nämligen fått slemsjukan. Det luktade skunk när Anton tömde bladen på sleminnehållet..
Jag bävar för när blomflickan kommer och ser att den fått slempesten. Hon vet att den stått på mitt kontor. Hon kommer att tro att det är jag som avsiktligen injeserat den med slempesten. Hon kommer att skjuta mig med en K-Pist. Jag är rädd, jag är mycket rädd! Vi är alla rädda för Flowergirl!

Kommentarer
Postat av: Helena Nygrund

Hahaha! Men from maj kommer inte blomsterflickan mer! Då måste ni själva bota bort slemsjukdomar och andra blompester!

2009-01-12 @ 12:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0